olyckemusik

Just another WordPress.com site

Jag blev rörd oktober 3, 2011

Filed under: Uncategorized — olyckemusik @ 1:03 e m

Idag lyckades en grupp i 5-6A att beröra mig utan att de hade en aning om att det de gjordevar så rätt.

I några veckors tid har eleverna jobbat med sina musikbakgrunder på internet och sedan också skrivit text och melodi till detta. Efter lite övande visade några grupper upp sina resultat idag.

I en grupp hade en elev stött på en person som var hemlös. Utifrån detta skrev gruppen sedan sin text och tog även med sig rekvisita och dramatiserade sin text. Resultatet blev ett framförande där text passade med melodi som i sin tur passade med ackroden och det var en tydlig och framförallt stark bild som förmedlades. Gruppen nådde längre än vad jag föreställt mig att de skulle göra och det gör mig väldigt glad och rörd. 

Det var fler grupper som lyckades få ihop bra låtar och jag hoppas på att ni snart får möjlighet att höra några av dessa här på bloggen.

 

Kommentera

